Ik wil onderzoek doen bij een specifieke, moeilijk te bereiken doelgroep

Met onze eigen respondentendatabase hebben we toegang tot zeer uiteenlopende, vaak moeilijk te bereiken doelgroepen. Dankzij onze panels hebben wij en daarmee u ook eenvoudig toegang tot respondenten uit de wereld van onderwijs, zorg en business.

Doelgroepen in onze respondentendatabase

Met onze respondentendatabase TNS NIPObase hebben we toegang tot zeer uiteenlopende en vaak moeilijk bereikbare doelgroepen. Verschillende subgroepen binnen onze samenleving kunnen we vaak goed identificeren en voor u ondervragen. Denk aan jonge moeders, kinderen, allochtonen of transgenders.

Met ons panel bereiken we respondenten uit de wereld van onderwijs (ouders, docenten, directeuren) en zorg (patiënten, artsen, specialisten) goed bereiken. Veldwerk kan in veel gevallen online plaatsvinden, waarmee we een hoge respons realiseren en data van zeer goede kwaliteit leveren.

In de zakelijke wereld hebben we eveneens uitgebreide mogelijkheden om respondenten te ondervragen. Vaak bestaat de behoefte bepaalde beslissers te benaderen, zoals HR-managers, directeuren of eigenaren van bedrijven en financiële beslissers. TNS NIPObase Business biedt vele mogelijkheden. Samen met u bekijken wij graag de mogelijkheden voor úw onderzoek.

Internationale doelgroepen

Als onderdeel van Kantar TNS zijn we zeer goed in staat snel voor u te inventariseren of bepaalde doelgroepen in andere landen te bereiken zijn. U hoeft nooit contact op te nemen met alle afzonderlijke landen waarin u onderzoek wilt doen. Dat doen wij voor u via ons centrum voor ‘multi-country’ projecten.

Dat geldt overigens ook als we een internationaal project voor u uitvoeren. Uw contactpersoon zorgt voor de coördinatie, zodat u niet zelf hoeft te schakelen met alle landen waarin uw onderzoek loopt. Zie daarvoor ook ‘ik wil cross-nationaal onderzoek doen'.

Ervaring met moeilijke doelgroepen

Enkele recente voorbeelden van moeilijk te bereiken doelgroepen die we voor verschillende opdrachtgevers succesvol hebben benaderd en ondervraagd:
  • Zwangere vrouwen met een lage sociaal-economische status (in opdracht van het RIVM).
  • HR-verantwoordelijken in specifieke branches, in zes Europese landen (in opdracht van de Europese Commissie).
  • Transgenders (in opdracht van het SCP).
  • Huisartsen en longartsen, in drie verschillende landen (in opdracht van farmaceut GSK).
  • Homoseksuele jongeren tussen de 16 en 25 jaar (in opdracht van het SCP).

Heeft u ook een lastige doelgroep die u graag wilt bereiken?

Neem vandaag nog contact op met Job of Lisanne, of leg uw vraag voor via ons contactformulier.  

Job van den Berg
Research Consultant
m  06 203 86 255
e  Job.van.den.Berg@kantarpublic.com
Meer weten over Job?
 

Lisanne van Thiel
Senior Research Manager
t  (020) 522 59 65
e  Lisanne.van.Thiel@kantarpublic.com
Meer weten over Lisanne?