NederlandSchoon met Kantar Public op MIE 2018

Op 31 januari en 1 februari vindt MIE 2018 plaats in Utrecht. Ook dit jaar zijn we Platina Sponsor als Kantar Nederland. Kantar Public staat samen met NederlandSchoon op het podium. Aan de hand van een commitment-model voor not-for-profit laten Kantar Public en NederlandSchoon zien hoe je gedrag kunt voorspellen.




Kantar TNS, Kantar Millward Brown, Kantar Public en Kantar Vermeer hebben hun samenwerking flink verstevigd, zodat we u als klant altijd het beste van Kantar kunnen bieden: it’s all in the mix. Met cases van NederlandSchoon, VICE Media, IKEA, American Express en Connected Life over o.a. merkstrategie, online (advertising) en gedragsbeïnvloeding hebben we een programma op het MIE dat je zeker niet mag missen!

Onze Kantar Public sessie



Commitment als betere gedragsvoorspeller - ook in not-for-profit

Woensdag 31 januari | 13.45 - 14.30 uur

Hoe blijf je zwerfafval de baas en zorg je dat mensen hun leefomgeving schoonhouden? Aan de hand van een commitment-model voor not-for-profit laten Kantar Public en NederlandSchoon zien hoe je gedrag voorspelt. Nederlanders vinden in 2017 vaker dat Nederland schoner is. Vanuit de commitment-analyse blijkt dit nadelig; commitment rondom zwerfafval daalt, omdat mensen denken dat het niet meer nodig is. Opletten dus! Hoe NederlandSchoon dat doet, hoor je in deze sessie.

Over de sprekers

Rick Nijkamp - Kantar Public
Rick werkt als kwalitatief en kwantitatief onderzoeker bij Kantar Public op het thema gedragsverandering. Hij heeft meer dan tien jaar ervaring met het benaderen en interviewen van moeilijk toegankelijke doelgroepen. Rick laat beleidsmakers zien waardoor het gedrag van hun doelgroep wordt beïnvloed en adviseert hen over beleid dat aansluit bij de belevingswereld van deze mensen.

Vincent Breedveld - Nederland Schoon
Vincent is als programmamanager bij NederlandSchoon verantwoordelijk voor de publieksactivatie en het landelijke platform Supporter van Schoon. Hij heeft een achtergrond in de Sociale Psychologie en was 13 jaar lang werkzaam bij diverse communicatiebureaus.

 

Bezoek ook de andere Kantar-sessies op het MIE

Oorlog of Vrede tussen bureaus? Over het merkstrategie-proces voor American Express | 31 januari | 10.45 - 11.30 uur

Bij merkstrategie-ontwikkeling werkt de marketeer samen met marktonderzoekers, mediabureaus en creatieven. Hoe haal je als marketeer het beste uit de samenwerking tussen zulke verschillende bureaus?

Door Erzsi Eleveld (Kantar Millward Brown) & Mariette Hamer (Ogilvy)

Lees meer over deze sessie >



Een passend verhaal op een cool platform: hoe je je media optimaal mixt 
31 januari | 12.00 - 12.45 uur


Mensen worden online gebombardeerd door adverteerders. Hoe zorg je dat jouw verhaal wél landt? Stap met Kantar en VICE in een achtbaanrit van 45 minuten en leer hoe jouw merk cross-mediaal het verschil kan maken.

Door Sophie Schade (Kantar Millward Brown) & Rens Verweij (VICE)

Lees meer over deze sessie >



'In the Moment': de IKEA-klant als Mystery Shopper 
1 februari | 12.00 - 12.45 uur

IKEA Nederland startte met Kantar TNS ‘in the moment’. Bezoekers delen zelf via hun mobiel winkelervaringen. Toegankelijke input voor IKEA-medewerkers. We delen de succesfactoren en de valkuilen.

Door Victoria van Keulen (IKEA) & Liza ter Meer (Kantar TNS)

Lees meer over deze sessie >



Building trust in a connected world
1 februari | 13.45 - 14.30 uur


There is a crisis of trust in the connected world. People revert to trusting their emotions. We show how your brand can establish trust online by activating the three I’s Identification, Integrity and Inclusion.

Door Carol Ansara (Kantar TNS) & Ageeth Ettema (Kantar TNS)

Lees meer over deze sessie > 

Meer over het MIE


Kijk voor meer informatie over het MIE en het volledige programma op www.mie.nl