NederlandSchoon met Kantar Public op MIE 2018

Ook dit jaar waren we Platina Sponsor van het MIE. Kantar Public stond samen met NederlandSchoon op het podium. Aan de hand van een commitment-model voor not-for-profit lieten we zien hoe je gedrag kunt voorspellen. Onze sessie gemist? Download de presentatie nu! Of bekijk een van de andere mooie cases met IKEA, VICE, Ogilvy of Connected Life.




Kantar TNS, Kantar Millward Brown, Kantar TNS en Kantar Vermeer hebben hun samenwerking flink verstevigd, zodat we u als klant altijd het beste van Kantar kunnen bieden: it’s all in the mix

Download nu onze Kantar Public presentatie

Commitment als betere gedragsvoorspeller - ook in not-for-profit

31 januari

Hoe blijf je zwerfafval de baas en zorg je dat mensen hun leefomgeving schoonhouden? Aan de hand van een commitment-model voor not-for-profit lieten Kantar Public en NederlandSchoon zien hoe je gedrag voorspelt. Nederlanders vinden in 2017 vaker dat Nederland schoner is. Vanuit de commitment-analyse blijkt dit nadelig; commitment rondom zwerfafval daalt, omdat mensen denken dat het niet meer nodig is. Opletten dus! Hoe NederlandSchoon dat doet, deelden ze in deze sessie.

Over de sprekers


Rick Nijkamp - Kantar Public
Rick werkt als kwalitatief en kwantitatief onderzoeker bij Kantar Public op het thema gedragsverandering. Hij heeft meer dan tien jaar ervaring met het benaderen en interviewen van moeilijk toegankelijke doelgroepen. Rick laat beleidsmakers zien waardoor het gedrag van hun doelgroep wordt beïnvloed en adviseert hen over beleid dat aansluit bij de belevingswereld van deze mensen.

Vincent Breedveld - NederlandSchoon
Vincent is als programmamanager bij NederlandSchoon verantwoordelijk voor de publieksactivatie en het landelijke platform Supporter van Schoon. Hij heeft een achtergrond in de Sociale Psychologie en was 13 jaar lang werkzaam bij diverse communicatiebureaus.
 


Presentatie gemist?


Download de presentatie hier >>

Meer weten?

Neem dan contact op met:
Rick Nijkamp
t  020-5225319
Rick.Nijkamp@kantarpublic.com

 


Of download een van de andere Kantar-presentaties van het MIE


Oorlog of Vrede tussen bureaus? Over het merkstrategie-proces voor American Express 
Erzsi Eleveld (Kantar Millward Brown) & Mariette Hamer (Ogilvy)


Bij merkstrategie-ontwikkeling werkt de marketeer samen met marktonderzoekers, mediabureaus en creatieven. Hoe haal je als marketeer het beste uit de samenwerking tussen zulke verschillende bureaus?



Download de presentatie >>

Lees meer over deze sessie >>

Een passend verhaal op een cool platform: hoe je je media optimaal mixt
Sophie Schade (Kantar Millward Brown) & Rens Verweij (VICE)


Mensen worden online gebombardeerd door adverteerders. Hoe zorg je dat jouw verhaal wél landt? Hoe kan jouw merk merk cross-mediaal het verschil maken?

Download de presentatie >>

Lees meer over deze sessie >>

‘In the Moment’: de IKEA-klant als Mystery Shopper 
Victoria van Keulen (IKEA) & Liza ter Meer (Kantar TNS)

IKEA Nederland startte met Kantar TNS ‘in the moment’. Bezoekers delen zelf via hun mobiel winkelervaringen. Toegankelijke input voor IKEA-medewerkers. We delen de succesfactoren en de valkuilen.

Download de presentatie >>

Lees meer over deze sessie >>


Building trust in a connected world

Carol Ansara (Kantar TNS) & Ageeth Ettema (Kantar TNS)


There is a crisis of trust in the connected world. People revert to trusting their emotions. We show how your brand can establish trust online by activating the three I’s Identification, Integrity and Inclusion.



Based on the worldwide Connected Life study >>

Lees meer over deze sessie >> 

Meer over het MIE


Kijk voor meer informatie over het MIE en het volledige programma op www.mie.nl