Kantar Public tijdens 'Marketing in de Zorg van Morgen'

Op woensdag 18 april 2018 organiseert o.a. de MOA profgroep Healthcare, het congres ‘Marketing in de Zorg van Morgen’. Met als thema: positionering in de zorg.


Kantar Public collega en bestuurslid MOA profgroep Healthcare Petra Kramer presenteert samen met Koen van Miltenburg van ’s Heeren Loo (zorginstelling voor mensen met verstandelijke en/of andere beperkingen) over de manier waarop 's Heeren Loo werkt aan een sterke positionering en hoe onderzoek daaraan een bijdrage heeft geleverd. Voor ‘s Heeren Loo als grote en brede zorginstelling is het belangrijk keuzes te durven maken in haar positionering. Daarmee wordt het voor (potentiële) cliënten en mantelzorgers makkelijker om een keuze te maken voor een zorginstelling die bij ze past.
marketing-in-de-zorg-van-morgen-logo-650x486.jpg
















 

Naast de break out sessie van Petra en Koen staan er meer interessante sessies op het programma op 18 april. Allemaal rondom de centrale vraag: 'Hoe blijven zorginstellingen relevant in het veranderende zorglandschap?'

Het congres is interessant voor marketing- of insights professional werkzaam in de ziekenhuiszorg, geestelijke gezondheidszorg, gehandicaptenzorg, jeugdzorg of verpleeghuiszorg? Onderwerpen en vragen die aan bod komen zijn o.a.:

  • Wat is positioneren in de zorg precies?
  • Waarom is positioneren noodzakelijk?
  • Hoe pak je een positioneringsproces aan?
  • Hoe creëer je hiervoor intern draagvlak? 
Waar staat jouw zorginstelling voor? Waarom moeten bepaalde patiënten en verwijzers juist bij jouw zorginstelling zijn? Waar ligt de focus? En wat willen patiënten, verwijzers en zorgverzekeraars eigenlijk? Antwoorden zijn nodig om nu en in de toekomst relevant te blijven. Want alleen als je je doelgroep echt kent, ben je in staat om de juiste snaar te raken. Positionering zorgt voor herkenbaarheid, onderscheidend vermogen en geeft bovenal ‘betekenis’ voor cliënten. Maar hoe kom je nu tot een heldere positionering?

Interessante thema's? Kijk voor het volledige programma en aanmelden op de congressite.
 

Meer weten over de activiteiten van Kantar Public op het gebied van Zorg en Farma?

Neem vandaag nog contact op met Petra Kramer.

Petra-Kramer_zwklein.jpgPetra Kramer
Client Director Zorg en Farma
m 06 342 14 860 
Petra.Kramer@kantarpublic.om